ACT – Acceptance and Commitment Therapy

De Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is een nieuwe en veelbelovende ontwikkeling in de gedragstherapie. ACT wordt ingezet bij:
  • angst
  • stress
  • burn-out
  • depressieve klachten
ACT gaat letterlijk over actie ondernemen. Een actie geleid door je kernwaarden. Wat vind je diep van binnen echt belangrijk? Wie wil je zijn? En hoe wil je met jezelf en anderen omgaan? Hoe wil jij in de wereld staan? Het gaat over je diepste verlangens. We gebruiken hiervoor mindfulness oefeningen/vaardigheden, metaforen en gesprekstechnieken. Dit helpt je om bewuster in het leven te staan en jezelf open te stellen voor de ervaring. Dit maakt je leven zinvoller!
ACT leert je naast het opbouwen van een betekenisvol leven ook de impact te verminderen van pijnlijke gedachten en gevoelens. Want daar ontkomen we niet aan in het leven. Vaak hebben mensen destructieve manieren gevonden om om te gaan met pijn. Dit bezorgd juist meer pijn en houdt ons van het gewenste leven vandaan. Tijdens deze therapie gaan we samen onderzoeken wat jou tegenhoudt om het leven te leven wat jij wilt.

Vraag dit traject aan

 

    Overige analyses

    Brein Balans meting 4p

    Benieuwd naar jouw functioneren en gesteldheid? Deze analyse biedt inzicht in jouw brein, vergroot je waarnemingsvermogen en leert je bewust te worden.

    Brein Balans meting 19p

    Biedt diepgaand inzicht in de conditie, vitaliteit en veerkracht van je brein. Je krijgt een totaalbeeld van je sterke en zwakke kanten. Je ontvangt ook concrete aanknopingspunten en ingangen, waarmee je een nieuwe balans kunt ontwikkelen.

    Stressprofiel

    Een zenuwstelsel in balans zorgt voor optimaal functioneren. Door het opstellen van een stressprofiel is het mogelijk meer grip te krijgen op ontspanning.